Porsche 911 2.0 S TARGA

Auto Motor Klassiek » Artikelen » Porsche 911 2.0 S TARGA
Er classics inkoop

De meest recente Auto Motor Klassiek uitgave staat weer in het teken van veel mooie onderwerpen en reportages. Eén ervan gaat over de restauratie, die Ron Moës aan een bijzondere Porsche 911 uitvoerde: een 2.0 S Targa uit 1967.

Acht jaar lang was Ron bezig om in opdracht van een klant de Porsche een nieuw gezicht te geven, weer kleur op de wangen te geven. Een Blutorange kleur wel te verstaan. En wij maakten daar- met nadruk samen met Ron- een mooi verhaal over.

“De kunst van restaureren is het behoud van karakter”. Dat is in grote lijnen het uitgangspunt geweest toen Ron de restauratie startte. Kort en goed: de Porsche was bij Ron in goede handen, maar toen hij in 2015 met de restauratie begon was de 911 niet in een heel frisse staat, zacht uitgedrukt.

Ron leerde op zijn manier de Porsche kennen, en ook de soms ingewikkelde geheimen die ontsluierd moeten worden om zo’n 911 een tweede leven te geven. Hij vertelt in Auto Motor Klassiek 5-2024 zijn ervaringen, hoe hij soms midden in de nacht een Eurekamoment kreeg en hoe hij uiteindelijk de levensgeschiedenis van de auto wist te combineren met nieuwe elementen. Ja, er ontstond een tomeloos mooie Elfer.

U leest in de nieuwste uitgave alles over de auto, over de unieke eigenschappen die af fabriek aan de Porsche werden gekoppeld. Over de modificaties tijdens de levensduur. Over de pro’s en contra’s van de oorspronkelijke motor, en waarom Ron er in overleg met de eigenaar voor koos om de 2.4 motor in de auto te houden. Gemodificeerd en gereviseerd natuurlijk.

Dit verhaal- dat samengaat met prachtige foto’s (credits: Bart Spijker) die tijdens de reportage werden geschoten én de nodige restauratiefoto;s (credits: Ron Moës) en diverse achtergronden, is slechts één onderwerp binnen de laatste uitgave. En deze is weer gevuld met de onderwerpen die u gewend bent. Andere reportages over klassiekers en motoren, de advertentierubriek klassiekertjes, nieuws, columns en alles wat we nu vergeten: u leest het in de laatste uitgave van Auto Motor Klassiek. En zoals altijd: als u deze nog niet in huis heeft: abonneer u of ren naar de kiosk. Want ook deze uitgave mag u niet missen.

REGISTREER GRATIS EN WE STUREN U ELKE DAG ONZE NIEUWSBRIEF MET DAARIN DE LAATSTE VERHALEN OVER KLASSIEKE AUTO'S EN MOTOREN

Selecteer eventueel andere nieuwsbrieven

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Als het artikel bevalt, deel het dan ook even…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maximale bestandsgrootte van upload: 8 MB. Je kunt uploaden: afbeelding. Links naar YouTube, Facebook, Twitter en andere diensten die in de reactietekst worden ingevoegd, worden automatisch ingesloten. Bestanden hier neerzetten