Via deze nieuwsbrief houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen en buiten AMK:

Nieuwsbrief: algemene nieuwsbrief, die we eens in de zoveel tijd aan u sturen om u op de hoogte te houden van aanbiedingen, bijzondere gebeurtenissen en dergelijke. Denk aan zaken als wijzigingen in de wetgeving, evenementen die op de planning staan en andere wetenswaarsdigheden.

Website: Dagelijks houden we u op de hoogte van nieuwe berichten op de website van AMK

Sluitingsdatum: Elke maand melden we u kort van tevoren over de sluitingsdatum van AMK, zodat u nog op tijd bent met persberichten, advertenties en/of klassiekertjes voor de komende uitgave. U vindt daarin meestal ook een kort overzicht van de geplande onderwerpen.

Abonneer op onze nieuwsbrief een sluit je aan.
Nieuwsbrieven: deze versturen wij eens in de zoveel tijd, als er iets te melden is of er een nieuw nummer is verschenen.
Sluitingsdatum: daarmee houden we u op de hoogte van de sluitingsdatum, als het tijd is om uw persberichten in te sturen, klassiekertjes en dat soort zaken. Handig! Een keer per maand.
Website: onze dagelijkse nieuwsbrief, elke keer als er nieuwe berichten staan, verschijnen deze in uw email. Dat is heel handig als u graag over oldtimers leest.

3 Reacties

Geef een reactie
  1. Mijn vader kocht een donkergroene Austin 1300 in 1976 toen ik 11 jaar oud was. Maar daarvóór was ik al zeer gecharmeerd van dit model, dat je toen best regelmatig op de weg tegenkwam. In Engeland in 1980 struikelde je over deze wagens, het is tussen 1962 en 1971 Engelands meest verkochte wagen geweest. Ook de Hillman Hunter zag je veelvuldig, evenals de daarvan afgeleide Sunbeam Vogue, Singers etc. De Engelse wegen in die jaren waren een waar openluchtmuseum, waar ik intens van genoot. Austin en Morris 1100/1300 werden in die jaren behandeld als last week’s TV magazine. Ze waren underpowerd en roestten al op de folder. De Engelse auto-industrie kent een zeer rijke historie die zeer de moeite waard is om je in te verdiepen. Dankzij een advertentie in AMK kocht ik mijn Morris 1300 in 1993 bij een gepensioneerde bloemist in Almelo. Station Almelo De Riet lag tegen de Weggelaarstraat 9 aan, waar de Morris -nog van eerste eigenaar ook…- keurig stond geparkeerd. De banden waren zacht, het rode lampje van de laadstroom bleef branden, maar de wagen reed als een zonnetje. 4000 Ouderwetse guldens was in die jaren nog een flink bedrag, maar de wagen maakte een prima indruk. Drie dagen later werd de koop in Vriezenveen geregeld, en nog dezelfde middag reed ik de koning te rijk in mijn Morrisje naar Noord Holland terug. Thuisgekomen zag ik tot mijn grote schrik dat er nog zes weken APK op de wagen zat. En onderweg naar mijn eerste clubmeeting in Blaricum begon op de Ring Amsterdam het achtersubframe los te laten. Goddank kon alles in clubverband worden vernieuwd, en de Morris kreeg tegelijkertijd een grote onderhoudsbeurt en een nieuwe APK. We zijn nu bijna 30 jaar onafscheidelijk. Met de Morris 1300 maak ik uitsluitend toeristische plezierritjes in de omgeving, bij 80 km/u maakt de motor al 4000 toeren dus die vermijd ik als de pest. Omdat zij altijd binnen staat is de staat in 30 jaar niet of nauwelijks achteruitgegaan, alleen word zij wel stoffig in de garage. Eenvoudig af te spoelen met een emmer water en een sponsje. 87-06-MZ, of zoals een doe het zelf garagehouder toen zei “Makkelijk Zat”. En zo is het. Met de electrische benzinepomp is het aftappen van onbruikbaar geworden benzine zó eenvoudig. Verse peut erin, en zelfs na een jaar stilstand start ze bij de eerste poging. Het rijden in dit soort wagens op rustige wegen is een groot genoegen, de motor is zeer soepel en het comfort grandioos. Ik heb de Morris nooit voor het geld gekocht, maar na 30 jaar blijkt zelfs dat argument in het voordeel van deze charmante wagens te gaan pleiten…

  2. Midden jaren 70 reed ik exact dezelfde 404 kenteken 32-BL-25 , een heerlijke auto.
    Tijdens een bezoek aan de Koelner Messe stond mijn auto s avonds geparkeerd aan de Ring
    Wij zaten in een restaurant en hoorden sirenes van ambulances, politie, maar hadden geen idee wat er “”LOS”” was. Na ons dessert op zoek naar mijn geparkeerde auto, nergens meer te zien… we HADDEN weliswaar “”iets”” gedronken, maar dit was wel heel erg vreemd…. POLIZEI angerufen, ACH SIE SIND DER HOLLAENDER ,kommen SIe zum Polizei amt….Wat bleek…. een jonge bestuurde van een Opel scheurde met dik 80 km over de ring, reed een overstekende oudereman aan ( die later bleek te zijn overleden) en knalde voluit via mijn kofferbak de 404 in….de achterbumper zat zowat tegen de achterbank aan… total loss….. 6 maanden later …ik zie MIJN auto weer vrolijk rondrijden in Brabant, de harmonica was rechtgetrokken en de eigenaar was super tevreden met die heerlijke auto…. !! Ik bewaar mooie herinneringen aan deze “”doktersauto” zoals die ook wel genoemd werd …..

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *