Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans

Auto Motor Klassiek » Toevallige ontmoetingen » Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans
Automatische concepten

Hans is gecharmeerd van klassieke automobielen. Hij bezit enkele mooie en bijzondere exemplaren waar je met verwondering en bewondering naar kunt kijken, zoals de Ford Taunus Transit die hij momenteel aan het restaureren is. Het is pure nostalgie; het zijn de herinneringen aan de bedrijfswagen van zijn vader. En wij weten het als klassiekerliefhebbers: sommige herinneringen koester je voor altijd. Je mag best teruggrijpen op je herinneringen!

Herbeleving

Hans vertelt: “Mijn vader was vroeger werkzaam als monteur voor de Amstel Brouwerijen en reed in een Ford Taunus Transit. Nu is dat een betoverende classic car die ik aan het restaureren ben. Hij komt helemaal terug in de originele uitvoering en wordt daarmee een kunststuk op wielen. Het is mijn passie; het is voor mij enthousiasme dat me energie geeft. Ik geniet van mijn autohobby en ben opgetogen over de mogelijkheden die ik heb. Deze auto is een verlengstuk van mijzelf. Het is emotie, en daarom koos ik voor de restauratie van dit werkpaard.”

Ook geïnspireerd door de Rover

Onlangs kreeg Hans de mogelijkheid om een Rover 2000 TC uit 1971 te bekijken. Deze auto had slechts 113.000 kilometer op de teller, is origineel Nederlands, heeft een historie van twee eigenaren en matching numbers. De historie was deels bekend: de Rover had meer dan tien jaar warm en droog stilgestaan in een loods in Emmen. Kenners weten dat deze uitvoering zeldzamer is dan de 2200 TC en de 3500 TC. Het is een stilistisch en technisch geavanceerde auto uit het topsegment, vaak bereden door notarissen en artsen. Als bewijs staat er nog steeds een dokterstas op de achterbank.

Zuinig op klassiekers

Rijdend erfgoed is alles wat het leven kleur geeft. Deze Rover 2000 TC heeft bovendien een bijzondere kleur, “Mexican Brown”. Na aankoop heeft Hans alleen een fikse gezondheidscheck laten uitvoeren. Alle vloeistoffen werden vervangen, tank en carburateurs gereinigd, bougies vernieuwd en de kleppen gesteld. De remmen zijn nagekeken en toen volgde de proef op de som: de Rover startte vlot en reed perfect tijdens de proefrit. Opnieuw blijkt dat de dingen die je echt rijk maken niet altijd in de portemonnee of op de bankrekening te vinden zijn. Je kunt zo van je autohobby houden dat je er bijna een ander mens door wordt. Het is volledig aandacht geven aan iets wat je plezier geeft.

Een lang verhaal?

Achter elke hobbyauto zit meestal een lang verhaal, maar de Rover 2000 TC is daarop een uitzondering: het was de aankoop van een perfecte auto. In de Ford Taunus Transit moet nog veel tijd gestoken worden. Met een gezonde dosis handigheid, heel veel geduld (en koffie) zal ook deze wagen ooit in de kolommen van Auto Motor Klassiek verschijnen.


Bespaar meer dan twee tientjes met zo’n spotgoedkoop AMK abonnement. -> Klik dan hier <-


(Het artikel gaat hieronder verder met de foto’s.)

Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans
Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans
Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans
Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans
Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans
Rover 2000 TC (1971) – symbool van welstand voor Hans

Schrijf je in en mis geen enkel verhaal over klassieke auto’s en motoren.

Selecteer eventueel andere nieuwsbrieven

2 reacties

  1. Prachtige stijlvolle wagen (ook die Transit).
    Ik zou hem (of haar) nooit op het gras (of alle andere niet-vaste ondergrond) parkeren, dat is namelijk garantie voor een compleet rotte bodem na korte tijd door het opstijgend vocht.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maximale bestandsgrootte van upload: 8 MB. Je kunt uploaden: afbeelding. Links naar YouTube, Facebook, Twitter en andere diensten die in de reactietekst worden ingevoegd, worden automatisch ingesloten. Bestanden hier neerzetten