Er classics inkoop
hardenberg

Hardenberg was weer top!

Omdat Hardenberg zo'n 200 kilometer van de Randstad af ligt blijft het een feestje voor oosterlingen, ook voor Duitsers. Met slecht weer is die 400 kilometer op-en-neer geen optie. Ook omdat het buiterrein en de parkeerweides dan in zompige moerassen veranderen. Maar met mooi weer, na een blik op de buienradar? Dan kan de verre reis ook voor een Randstedeling tot een piek ervaring leiden.
Lees meerHardenberg was weer top!

Zestig jaar Goggomobil

Size does not matter Er waren Renn-Goggo's, coupees, bestelwagentjes waar makkelijk een half gesneden wit in paste. De Goggo's werden zelfs in licentie gebouwd. En de Goggo cabriolets? Die zijn af fabriek nooit verder dan het prototypestadium gekomen, maar de ombouw naar cabrio is inmiddels wel een populaire conversie. Meer, zo niet alles, weten over Goggomobil?
Lees meerZestig jaar Goggomobil

Denk aan het doorsmeren

Als klassiekereigenaar zorgt u natuurlijk goed voor het door u zo gekoesterde wagentje. Doorsmeren is daarbij noodzaak. Het zal u, als u zich daarin verdiept, verbazen hoeveel smeerpunten zo’n vehikel heeft… Vooral in de stuurinrichting, de wielophanging, de aandrijflijn. Een…

Lees meerDenk aan het doorsmeren

Blue Flame Chevrolet

Ver voordat Gary Gabelich op 23 oktober 1970 met zijn door Reaction Dynamics uit het Amerikaanse Milwaukee gebouwde ‘Blue Flame’ op de zoutvlakten van Bonneville in Utah een wereldsnelheidsrecord vestigde, was ‘Blue Flame’ in de autowereld al een door Chevrolet…

Lees meerBlue Flame Chevrolet

Roy Brown Jr.

De op 30 oktober 1916 geboren Roy Brown Junior was een Canadese ingenieur en ontwerper die de grootste bekendheid genoot als de ontwerper van de Ford Edsel in 1958. Nadat zijn ouders naar MoTown Detroit verhuisden – zijn vader was…

Lees meerRoy Brown Jr.